Sådan laver du nem og hurtig tømmermændsmad

Hvis du har tømmermænd, er det sidste, du gider, at tilberede mad. Derfor kan det være praktisk at have nogle forskellige retter, som ikke kræver meget at lave, friskt i hukommelsen. Herunder følger en række gode råd, som du med fordel kan bruge, når du skal lave nem og hurtig tømmermændsmad.

Du har garanteret prøvet at vågne med en solid hovedpine og kvalme efter en god bytur. Det eneste, du har lyst til, er noget mad og noget at drikke – men du orker bare ikke at stå og tilberede det. Her er det praktisk at kunne nogle gode, nemme og hurtige retter, som du kan lave i en fart.

Herunder følger derfor en række gode råd til tømmermændsmad, som du nemt og hurtigt kan lave. Hvis du ikke føler, at du kan lave det, er det altid en løsning at bestille mad over nettet, men det er nu engang billigere at lave det selv.

En paninigrill er løsningen på dine bønner

Der er næsten ikke grænser for, hvad du kan tilberede på en god paninigrill. Du kan både lave toast, sandwich, vafler og alt derimellem. Det er praktisk, og så er det en god løsning, når du har tømmermænd – og når du bare er lækkersulten, men ikke er fyldt med energi.

Hvis du vil have mest muligt ud af din paninigrill, er det vigtigt, at du køber en ordentlig én. Du kan se en oversigt over de bedste panini grill i test her, hvis du vil have et overblik over dine muligheder. Du gør klogt i at investere i én, som kan mere end blot at lave toast.

Nemme retter til fryseren

En anden løsning er at lave nogle nemme retter, som du kan have liggende i fryseren. Det vil gøre livet meget nemmere for dig, hvis du har tømmermænd, og du vil med garanti takke dig selv for at handle med omhu, når du har tømmermænd.

Du kan eksempelvis lave en lang række pastaretter, som du kan have liggende i fryseren, indtil du virkelig får brug for dem, dagen efter en bytur. Det vil give dig det absolut bedste forudsætninger for at komme tømmermændene til livs.

Er der noget bedre end en god pastaret, som både mætter og smager godt, når du har tømmermænd? Formentlig ikke. Det kræver blot, at du finder nogle gode opskrifter, og så laver du ellers en masse, som du kan putte i fryseren.

Intet slår en hjemmelavet pizza

Hvis du har tømmermænd, kan du altid handle med rettidig omhu dagen før. Det kan du eksempelvis gøre ved at lave en langtidshævet pizzadej, som du kan putte i køleskabet. Tag den frem dagen efter, rul den ud og put fyld på. 

Det kan næsten ikke blive nemmere – ikke engang, hvis du køber én hos det lokale pizzeria. Det er samtidig langt billigere, og så smager de hjemmelavede pizzaer altså bare helt formidabelt, hvis du gør det ordentligt.

Sådan finder du den rigtige sportsgren

Hvis du planlægger at begynde at dyrke en sportsgren, kan det være svært at finde frem til den rigtige. Bare rolig, der er hjælp på vej – herunder får du en række tips, du kan benytte dig af, når du skal finde den sportsgren, der passer til lige netop dig.

Når du skal dyrke sport, er det væsentligt, at du kan lide den sportsgren, du dyrker. Hvis du synes, at det er svært at komme igennem en kamp eller en session, er det et tydeligt tegn på, at det ikke er det rigtige valg for dig.

Herunder får du en række gode råd, som du kan benytte dig af, når du skal vælge sportsgren. Det handler kort og godt om, at du bør prøve flere forskellige af, indtil du kan fornemme, at der er et match.

Prøv flere forskellige sportsgrene

Først og fremmest er det væsentligt, at du prøver flere forskellige sportsgrene af. Det er ikke sikkert, at den første er noget for dig – og bare fordi, den ikke er det, betyder det ikke, at der ikke er nogle sportsgrene, du vil kunne lide.

Derfor handler det om, at du skal forsøge dig med en lang række forskellige sportsgrene, som du synes lyder spændende. På et tidspunkt vil du finde den, der passer til dig, din stil og dit temperament. Det kræver dog, at du er villig til at kaste dig ud i nogle nye hver gang.

Vælg en sportsgren, der passer til dig

Det første, du bør gøre, er at vælge en sportsgren, som matcher dig og din livsstil. Hvis du ikke ønsker at bruge alt for meget energi, kan du i stedet vælge en mere stille og rolig sportsgren som eksempelvis sejlads, paddleboard eller golf.

Golf er en af de sportsgrene, som kræver meget udstyr – og golfudstyr er ikke billigt. Derfor bør du først og fremmest fokusere på at finde ud af, om det er noget for dig. Det kan du eksempelvis gøre ved at booke et par undervisningstimer.

Hvor ofte vil du dyrke sport?

Et andet, men centralt spørgsmål er, hvor ofte du vil dyrke din nye sportsgren, når først du har fundet den. Hvis du kun vil dyrke den én gang om måneden, er det væsentligt, at du vælger en, som ikke er for svær.

Er du derimod indstillet på at dyrke den oftere, kan du med fordel vælge en anden sportsgren, som kræver lidt mere. Det er i sidste ende op til dig at afgøre, hvilken sportsgren du vil prøve kræfter med – og hvilken, der passer til dit temperament.

Når du har fundet den sportsgren, som du vil begynde at dyrke, er det ofte en god idé at bruge meget tid på den i starten, så du bliver god til den. Hvis du ikke er god, vil du være langt mere tilbøjelig til at droppe den igen, selvom du knap nok er nået i gang.

3 råd til at vælge psykolog

Hvis du har brug for en psykolog, er det vigtigt, at du vælger den rigtige. Det kan du gøre på mange forskellige måder, og herunder får du indblik i et par af dem. 

Når du skal vælge en psykolog, er det generelt vigtigt, at du vælger den, som er bedst til at behandle dig og hjælpe dig videre. Derfor bør du fokusere på at vælge en, som har speciale i netop det, du går og døjer med.

Det betyder blandt andet, at du skal være klar over, at det ikke er sikkert, du rammer den rigtige i første omgang. Hvis du er villig til at prøve forskellige psykologer af, vil du få nemmere ved at finde den helt rigtige.

Vælg en, der har speciale i det, du døjer med

Der kan være forskellige grunde til at gå til psykolog. Det kan være, at du blot har brug for en, som du kan lufte dine tanker for, men det kan også være, at du har en diagnose, som skal behandles. Du bør altid vælge en psykolog, som kan tage udgangspunkt i netop dine udfordringer, så du er sikker på den bedst mulige behandling.

Det kan være, din læge har en psykolog, som de vil henvise dig til, men det kan også være, at du hellere vil finde en på egen hånd. Du kan eksempelvis forsøge dig med at søge på Google efter en psykolog i dit nærområde – eksempelvis ‘psykolog randers’.

Vælg en, der matcher din personlighed

En psykolog er en person, som du skal fortælle om dine inderste følelser. Derfor er det vigtigt, at du er tryg ved vedkommende. Det kan være, at du er mest ved at have en psykolog af et bestemt køn eller aldersgruppe, hvorfor du bør søge efter netop sådan en.

Herudover bør du være klar over, at du hurtigt kan komme til at besøge nogle forskellige psykologer, før du finder netop den, der matcher din personlighed. Det er ikke sikkert, at du vil kunne finde personen i første omgang, så du skal være indstillet på nogle forskellige sessions.

Få en henvisning fra lægen

Når du tager til lægen med dine udfordringer, kan du blive henstillet til en psykolog, hvis lægen vurderer, at det er det, der skal til. På den måde vil du kunne få en besparelse, når du skal til psykolog, hvilket er praktisk, da timeprisen ofte er høj.

Samtidig vil det indskrænke dine muligheder, da det ikke er alle psykologer, som tager imod henvisninger. Du vil derfor få nemmere ved at finde en psykolog, fordi du har et mindre udvalg, du kan gøre brug af.

3 gode råd til en succesfuld parmiddag

Hvis du får et vennepar på besøg til parmiddag, er det vigtigt, at det hele sidder lige i skabet – i hvert fald hvis du ønsker at imponere. Herunder følger en række gode råd til, hvordan du sikrer, at parmiddagen bliver en succes.

En parmiddag kan både være hyggelig og akavet, afhængigt af hvor mange gange i har mødt hinanden før. Ofte vil de første par gange være mindre vellykkede, men hvis du forbereder dig grundigt, er der større chance for, at den ender succesfuldt.

Herunder følger tre gode råd til, hvordan du stabler en hyggelig og vellykket parmiddag på benene. Der er god grund til at fokusere på at gøre den hyggelig, hvis du rent faktisk ønsker, at I skal blive et vennepar. 

#1: Maden skal sidde lige i skabet

Der er risiko for, at parmiddagen ikke bliver som forventet, hvis ikke middagen sidder lige i skabet. Dermed ikke sagt, at I skal fokusere på at skabe en Michelin-oplevelse. Så længe maden er velsmagende, og det er hyggeligt, så er succeskriteriet indfriet.

Du kan med fordel stable en menu på benene, som ikke er for avanceret eller avantgarde, men som samtidig appellerer til de fleste. Du bør ikke serverer pasta med kødsovs eller frikadeller, men gerne noget, der er en smule raffineret – uden det på noget tidspunkt bliver et blære-move.

#2: Hvad skal I servere til maden?

Det er ikke kun maden, der afgør, om det bliver en god aften eller ej – det er samtidig den drikkelse, der serveres til måltidet. I kan med fordel servere en god flaske vin til maden sammen med et glas vand.

Det kan også være en god idé at servere en øl, hvis der er nogen, som foretrækker det i stedet. Dog kan det også være en god idé at servere noget efterfølgende – eksempelvis en god dansk rom til dessert. Du kan finde en hos Mezclado.dk.

#3: Sørg for, at der også er underholdning

Det kan være en god idé at finde på en form for underholdning, når først I har spist. Det kan eksempelvis være et brætspil, men det kan også være en masse andre sjove og spændende aktiviteter, som I kan fornøje jer med.

Sørg også for, at der er noget hyggeligt og afdæmpet musik under maden, så det ikke føles for stille, hvis der er et kort øjeblik, hvor ingen siger noget. Du kan eksempelvis finde en easy listening playliste på Spotify eller den musiktjeneste, du foretrækker, hvis du ikke selv ved, hvad du skal sætte på.

Det vil gøre det både hyggeligere og nemmere at komme igennem aftenen, hvis det er sådan, at I ikke har så meget at tale om. Det kan også være en god ide at forberede nogle gode emner, som du kan byde ind med, så det ikke ender med, at ingen siger noget.

Det skal du huske på ferien

Når du skal på ferie, er der mange ting, du skal huske. Det gælder, uanset om du rejser alene, med en ven, partner eller med børnene. Herunder får du en række gode råd til, hvad du skal huske, når du skal på ferie i udlandet.

Det er vigtigt, at du har forberedt dig grundigt, før du tager på ferie. Hvis ikke det er tilfældet, ender du med at få en dårlig ferie – eller slet ikke at komme afsted. Når du har forberedt dig grundigt, får du alt det nødvendige med, og det er vigtigt.

Herunder følger en række gode råd, som du med fordel kan gøre brug af, når du skal vurdere, hvad du skal have med på ferien. Det er universelle råd, så de gør sig gældende, uanset om du skal på sommer- eller skiferie. 

#1: Sørg for at have billetter og pas med

Dette punkt er det absolut vigtigste. Du bør altid sørge for, at du har et fungerende og gyldigt pas med, ligesom du skal have billetterne med. Det er en god idé at printe billetterne ud, så du er sikker på, at du rent faktisk kan komme afsted, selvom din telefon eksempelvis går ud. 

#2: Vælg det rigtige tøj til ferien

Der er forskellige krav til, hvilket tøj du skal have med, når du skal ud at rejse. Først og fremmest er det nødvendigt, at du får det rigtige tøj med, som passer til destinationen. Hvis du skal på sommerferie til et varmt sted, er det en god idé tage løst tøj og sandaler med – eksempelvis disse fra Tim og Simonsen.

#3: En højttaler og underholdning

Det er fantastisk at kunne høre musik, når man er afsted på ferie. Det er ikke altid muligt, hvis ikke man sørger for at have en højttaler med, da det ikke er alle hoteller, der har højttalere på værelserne.

Hvis du vil være sikker på, at ferien også byder på underholdning selv i de stille stunder, kan du med fordel sørge for at investere i noget underholdning, som I kan have med. Det kan eksempelvis være noget læsestof eller et spil.

#4: Sørg for, at I har data til turen

Selvom en ferie naturligvis ikke blot skal bestå af, at I sidder og kigger ned i telefonerne, kan det være en god idé at sikre jer, at I har data med på turen. Det er vigtigt, hvis I farer vild i et land, hvor I ikke kan sproget.

Samtidig er det bare praktisk, at man lige kan oversætte menukortene med telefonen – eller blot bruge den til at oversætte gloser, så de lokale kan forstå, hvad I siger, selvom I ikke kan sproget. Det er med til at gøre sprogbarrieren en smule mindre.

Er du ramt af stress? Sådan kommer du ovenpå igen

Stress kan være flere ting – fra sommerfugle i maven, som ikke føles rigtigt, til en generel følelse, der er hæmmende for din dagligdag. Det kan også være en decideret sygdom, som gør dig ude af stand til at komme igennem hverdagen. Herunder følger en række gode råd til, hvordan du slipper af med stressen.

Det er vigtigt, at du mærker efter, når noget ikke føles rigtigt. Hvis der er noget, som ikke føles, som det skal, så er det en god idé, at du er opmærksom på det. Går du for længe med en følelse af, at noget ikke føles rigtigt, så er det vigtigt, at du gør noget ved det.

Vær opmærksom i din dagligdag

Stress er en følelse, som gør, at du ikke føler dig tilpas. Det vil det være i starten, men den kan også vokse sig større, så den til sidst bliver hæmmende for din hverdag. Du kan have mange former for stress, afhængigt af hvor du er i dit liv.

Det vigtigste er, at du identificerer, hvad det er, der gør dig stresset. Stress kan være positivt, hvis det ikke er vedvarende – det gør dig i stand til at være mere effektiv, hvis det er kortvarig stress, og det er en naturlig følelse.

Arbejdsrelateret stress er ikke positivt

Hvis din stress varer ved, så du til sidst ikke er i stand til at varetage de arbejdsopgaver, du normalt ville kunne, bør dine alarmklokker ringe. Når du får stress, vil du være ude af stand til at arbejde, hvis det udvikler sig til en sygdom.

Derfor bør du altid tage en snak med din arbejdsgiver, hvis du føler, at det er ved at vokse dig over hovedet. Hvis det fortsætter, bør du tage kontakt til din læge, som vil kunne hjælpe dig med at vurdere, hvorvidt der er tale om stress eller ej.

Kom i balance og styrk din sindsro

Generelt bør du fokusere på hele tiden at være i balance. Det betyder, at du bør lytte til din krop og de signaler, den udsender. Stress kan være mange ting, og det behøver ikke udelukkende at være en diagnose.

Det kan også være et tegn på, at du ikke lever dit liv, som du burde. Hvis du døjer med tankemylder eller bare ikke kan samle tankerne, så bør du overveje at få hjælp. Hos Gitte-Andersen.com, kan du eksempelvis få hjælp til at styrke din sindsro.

4 gode skønhedsrutiner, du bør starte dagen med

Det er vigtigt, at du starter dagen på ordentlig manér, hvis du vil have så meget ud af den som muligt. De fleste mennesker kan godt lide, at de ser pæne, soignerede og præsentable ud. Hvis du vil gøre noget godt for dig selv, bør du starte dagen med disse 4 skønhedsrutiner.

Hvis du er som de fleste andre, så kan du godt lide at komme igennem dagen med en følelse af, at du ser godt ud. Det får dig til at føle dig mere frisk, men det gør også, at andre opfatter dig som den bedste udgave af dig selv.

Herunder følger 4 konkrete forslag til skønhedsrutiner, du bør starte dagen med, hvis du ønsker at se godt ud gennem hele dagen. Det er ganske simple tricks, som du formentlig kender til i forvejen, men måske ikke får gjort alligevel.

#1: Tag et kort bad

Det første, du bør gøre, hvis du vil føle dig frisk og velsoigneret i løbet af dagen, er at tage et kort bad. Det må endelig ikke være for langt – særligt ikke i vinterperioden – da det får din hud til at tørre ud, hvilket ikke giver dig en følelse af velvære.

Du bør altid afslutte badet med en kold skyller, fordi det får hudens porer til at lukke sig. Hvis du ikke gør det, risikerer du, at der kommer skidt ind i porerne i løbet af dagen, og det kan give dig uren hud og udslæt.

#2: Læg makeup

Hvis du er en kvinde, lægger du formentlig makeup – og det gør de fleste mænd ikke. Derfor henvender dette punkt sig mest til kvinderne, der læser med. Det første, du bør gøre, når du har været i bad om morgenen og børstet dine tænder, er at lægge makeup.

Du kan få makeup og andre skønhedsartikler hos SA Beauty Studio, som du finder her. Der findes mange forskellige former for makeup, og du behøver ikke at give dit ansigt den helt store omgang hver morgen, men i stedet finde en rutine, der passer til dig.

#3: Tag cyklen på arbejde

Hvis du skal på arbejde langt væk, så kan det ofte ikke betale sig at cykle, men hvis din arbejdsplads blot befinder sig et par kilometer fra, hvor du bor, så er det i dén grad en god løsning. Du kan med fordel cykle på arbejde, hvis du vil være sikker på, at du er frisk om morgenen.

Samtidig vil det give dig en bedre kondition, og du vil føle dig mere frisk, når du kommer på arbejde. Hvis du har et par kilo for meget, så er det også anbefalelsesværdigt at tage cyklen frem for at køre med bil eller offentlig transport, når du skal på arbejde.

#4: Stå op på samme tidspunkt hver dag

Det lyder måske ikke som en del af en skønhedsrutine, men faktisk er søvnen et af de vigtigste punkter, hvis du ønsker at føle dig frisk og attraktiv i løbet af dagen. Du kan derfor med fordel stå op på samme tidspunkt hver dag, hvis du ønsker at gøre noget godt for dig selv.

Indret stuen med smarte vægdekorationer

Vægdekorationer kan bruges til at skabe atmosfære og hygge i stuen. Det handler om at vælge de vægdekorationer, der matcher din smag og personlighed. Se her, hvordan du gør din boligindretning helt unik med vægdekorationer.

Når du indretter din stue, bliver den hurtigt tom og føles kedelig, hvis der ikke hænger noget på væggene. Vægdekorationer er med til at sætte en stemning, og så fungerer de godt, når du skal skabe personlighed i dit hjem.

I denne artikel følger en lang række gode råd til, hvordan du får mest muligt ud af indretningen i din stue, så du er sikker på, at den emmer af hygge og personlighed. Det gør du blandt andet med vægdekorationer, som denne artikel tager udgangspunkt i.

Skab personlighed med vægdekorationer

Det primære formål med vægdekorationer er at skabe en indretningsstil, som afspejler din personlige stil. Samtidig er den med til at give hjemmet kant og atmosfære, så det rent faktisk er et sted, hvor du føler dig hjemme og kan slappe af, når du har været på arbejde.

Når du indretter med vægdekorationer, kan det være en god idé at vælge nogle, der står i kontrast til det øvrige farvetema, du har valgt at indrette med. Det kan være en smart løsning, da det er med til at skabe spil og liv i hjemmet.

Vælg forskellige vægdekorationer

Hvis du har behov for inspiration til, hvordan du vælger de rigtige vægdekorationer, kan du med fordel kigge på dette link: https://amordesign.dk/vaeg-dekorationer/. Her kan du se en lang række forskellige vægdekorationer, der kan tjene som inspiration, når du skal vælge dine egne.

Langt hen ad vejen handler det om at vælge forskellige vægdekorationer, der alligevel supplerer hinanden ordentligt. Det kan du gøre på mange forskellige måder, men det er vigtigt, at de ikke skiller sig alt for meget ud – dog må du gerne vælge enkelte, der står i kontrast til de øvrige.

Vægdekorationerne skaber en rød tråd i boligindretningen

Et af de punkter, hvor vægdekorationer fungerer særdeles godt, er, når du anvender det til at skabe en rød tråd i boligindretningen. Det er med til at skabe sammenhæng mellem de forskellige rum samt de elementer, der er i rummene. 

Når du anvende vægdekorationer, kan du samtidig være med til at sætte stemningen i de forskellige rum, så de bliver helt unikke for det specifikke rum. Det er med til at øge hjemmets personlighed, så det enkelte rum tjener det formål, det skal.

Sådan kommer du igennem de vanskelige perioder i livet

Livet er ikke altid bare fyldt med glæde og fremgang. Du vil en gang imellem opleve at blive mødt med modgang, da det er ét af livets præmisser. Hvis du har svært ved at komme igennem de hårde perioder, får du her en række redskaber, som kan hjælpe dig med at få styr på tilværelsen.

Når du bliver mødt af modgang, er det vigtigt, at du ikke bare kaster håndklædet i ringen, og lader tingene gå sin gang. Det er nødvendigt, at du bevarer optimismen, så du ikke bare går i stå og lader de mørke tanker tage over.

Dog er det et scenarie, som er lettere at sige end rent faktisk at udføre i praksis, hvorfor du bør forberede dig grundigt på, hvordan du kommer igennem en svær situation, hvis du møder en. Det er altid vigtigt at være forberedt, så man på forhånd kender sine styrker og svagheder.

Få den hjælp, du har brug for

Du bør ikke se det som et nederlag, hvis du kommer i modgang og har brug for hjælp. Faktisk er det nødvendigt, at du takker ja til den hjælp, du bliver tilbudt, så du har de bedste forudsætninger for at komme igennem det – og styrket ud på den anden side.

I mange tilfælde kan det hjælpe at tage til psykoterapi for at få hjælp til at komme ud af en vanskelig periode, eller når livet bare virker som om, der ikke er nogen mening med det. Du kan hjælp af en dygtig psykoterapeut i København her.

Der er mange forskellige grunde til at gå til psykoterapi, og nogle kan synes mere alvorlige. Typisk er det dog, fordi der er noget i deres liv, som forringer det og sænker livskvaliteten. Det kan være permanente tilstande som angst og tvangstanker, eller det kan være midlertidige symptomer som depression, stress og lignende.

Hvad går psykoterapi ud på?

Psykoterapi er en form for samtaleterapi. Der findes mange forskellige grene inden for psykoterapien, og alle har deres egne områder, hvor de er specialister. Fælles for alle, der arbejder med psykoterapi, er dog, at der fokuseres på at identificere de dynamikker, mekanismer og mønstre, som ligger til grund for tilstanden.

Fokus er derfor på at italesætte og arbejde med de tanker og følelser, som ligger bagved symptomerne. Hvis du er stresset, kan det være fordi, du arbejder for meget – men det kan også være fordi, du tillægger tingene for meget værdi og fokuserer på fejlene. Det handler om at bryde med de mønstre, som er med til at sænke livskvaliteten.

3 gode råd til en billigere varmeregning

Der kan være mange grunde til at din varmeregning synes høj, lige såvel som det er god grund, til at den skal mindskes – det vil nemlig både din pengepung og klimaet nyde godt af.  

#1: Få styr på din radiator

Først og fremmest er det godt at få styr på, hvordan du bruger en radiator korrekt, da du her kan spare en del penge på varmeregningen. Når du indstiller på dine radiatorers termostatter, så sæt dem på det samme i hele boligen. 

Det er billigere end at have en radiator i stuen på fuld skrue og radiatorerne i de resterende rum på noget andet. Når du gør dette, vil den varme luft fra stuen heller ikke søge de andre rum, og du får det optimale ud af varmen. 

Husk at lufte ud, selvom det er koldt udenfor, især hvis du bor i en bolig af ældre dato. På den måde vedligeholder du et godt indeklima med frisk, udskiftet luft, som også bidrager til at prisen på din varmeregning falder. 

Når du lufter ud, er det vigtigt, at du husker at slukke for radiatorerne imens. Idet du tænder for radiatorerne igen, så start med at skru dem op på 1, hvorefter du stille og roligt kan regulere termostaterne opad.. Den bedste temperatur indendørs ligger på 20-21 grader.

#2: Efterisoler din bolig

Er din bolig utæt flyver varmen ud, og det kan være en grund til, at din varmeregning synes høj. Derfor er det en god idé at tjekke op på din boligs isolering, især hvis det er en ældre bolig du bor i. 

Særligt er det en god idé at tjekke loftet og dit tags isolering, men også vægge, gulve, varmerør og eventuelt kælder. Alle disse steder kan efterisoleres, hvilket på den lange bane vil tjene sig selv ind på din varmeregning.

I den sammenhæng kan det også være en god idé at tjekke op på dine vinduer. Her kan meget luft også fise ud, hvis dine vinduer er gamle og utætte. 

#3: Udskift din varmekilde

Der er en sammenhæng mellem den varmekilde din bolig benytter og tallet på din varmeregning. Derudover handler det også om priserne hos leverandøren sammenholdt med boligtypen og størrelse på din bolig. 

Er din bolig udstyret med et gammelt varmeanlæg, vil du kunne spare en del penge på varmeregningen ved at få det udskiftet til et nyere. Et effektivt og Co2 neutralt, alternativt varmeanlæg er et fyr til fast brændsel, som benytter træpiller

Ved blot at supplere din boligs eksisterende varmeanlæg med et der anvender træpiller, vil du, kunne opleve at din varmeregning reduceres betydeligt.