kontor pc

3 tips til at indrette kontoret til mere produktivitet

Hvis du administrerer et kontor, er der god grund til at indrette det med henblik på at øge produktiviteten. Herunder får du tre konkrete tips til, hvordan du gør det.

Der er masser af arbejdspladser i Danmark, hvor kontoret er det bærende element. Flere og flere medarbejdere har stillesiddende arbejde, der foregår direkte fra skrivebordet. Det stiller krav til kontormiljøet, da det kan gå ud over produktiviteten, hvis ikke kontoret er indrettet med henblik på at øge denne.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du indretter et kontormiljø, hvor der er plads til både at snakke sammen, samtidig med at der er en god produktivitet, følger herunder en række gode tips, som du med fordel kan følge.

Vælg computere, der passer til opgaverne

Alt for få arbejdspladser sætter sig ind i den enkelte medarbejders behov, når de indkøber udstyr. Det gælder i særdeleshed computeren, som skal kunne klare de opgaver, den enkelte medarbejder, som bruger computeren, har i løbet af en arbejdsdag. 

Hvis du er i tvivl om, hvordan du sammensætter den helt rigtige computer, kan du med fordel læse mere hos Cbpro.dk, der har specialiseret sig i at sælge computere til brug på kontorer. Det er en god idé, da du på den måde kan sammensætte præcis den computer, din medarbejder har behov for.

Sørg for, at der er gode kontormøbler

Det skal være komfortabelt at sidde ned ved sit skrivebord, når man er på arbejde i mange timer ad gangen. Der er god grund til at vælge at investere i ordentlige møbler, da det hurtigt kan gå udover produktiviteten, hvis ikke der er ordentlige møbler til rådighed.

Samtidig kan medarbejderen få skader, som er forårsaget af dårlige arbejdsforhold, hvis ikke du har investeret i ordentlige, ergonomiske kontorstole og kontorborde. Du bør altid købe et hæve-/sænkebord, som dine medarbejdere kan indstille efter behov.

Sørg for, at der er ro til fordybelse

Hvis kontoret er indrettet som et åbent rum, hvor der sidder mange og arbejder ad gangen, er det en god idé at sørge for, at der er mulighed for at lukke af for lyden. Du bør som arbejdsgiver investere i høretelefoner, som kan lukke for lyden. 

Det vil gøre, at der sagtens kan være snak og plads til sjov og ballade, selvom folk sidder og arbejder koncentreret. Det betyder blot, at medarbejderne kan lukke ned for lyden, hvis de skal koncentrere sig.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *